Jobbig dag!

Idag jobba min grupp i svinhuset.
Va roligt tills vi såg en död kulting och en sjuk kulting.
Och så höll jag i den sjuka o då sa hon som ¨Ledde oss¨ eller vad man ska säga, att hon skulle avliva han.
o jag börjar stört grina.
Va så synd om den.
3-4 veckor gammal o blir avlivad :'(

Dom sötaste va dom som vi gav mjölk till. gud va söta.
Kommer kanske en video på den senare :P
RIP grisarna o Kalven.

Kalven som dog föddes idag o vi var där o kolla sen senare på eftermiddan så dog han.
Han frös tror jag o dålig andning.
Men när vi var där så föddes bara en kalv typ en halvtimme senare kommer en till.
Så tvillingar blev det o det va synt att den första inte överlevde :'(

RIP Djuren !<3

Puss&Kram!
//Gäbbsiie<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0